2012. május 21., hétfő

A KAPCSOLATOK DINAMIKÁJA



Sokszor hallani azt, hogy aki idegesít, az tulajdonképpen tükröt mutat nekünk. Bevallom, hogy én nem minden esetben értettem ennek a metaforának a jelentését. Valahogy nem akartam elfogadni, hogy ha szemben áll velem  egy üvöltöző, gonosz ember, az engem tükröz, hiszen én magamat nem ilyennek látom.

Van, amikor ez a tükör egyértelműen mutatja, amit látnom kéne, de van, hogy szükség van egy kis ablakpucolóra...:-) Ha nem vagyok üvöltöző gonosz ember, akkor talán
- túlzottan az ellenkezője vagyok. képtelen vagyok érvényesíteni az akaratom, behódolok mindenkinek, fejet hajtok mások előtt magamat teljesen háttérbe szorítva.
- de bizony az is előfordulhat, hogy bennem is lakik egy ordítozó, gonosz ember, csak bezártam, nem engedem se ordítani, se gonoszkodni (vagy csak nagyon ritkán, enyhe változatban egy másik csoportban pl. a férjemmel vagy a lakógyűlésen...), úgy csinálok, mintha nem is létezne.

Tulajdonképpen hálásnak kéne lennem az ordítozó, gonosz embernek, mert általa megtanulhatom, hogy hogyan álljak ki magamért. Vagy mondjuk segít felismerni és elfogadni, hogy van bennem rossz is, az is hozzám tartozik. És ha már elfogadom, hogy létezik, képes vagyok irányítani is és nem lesz már szükségem az ordítozó, gonosz ember mintájára. kereshet magának más partnert, ha akar.:-) (Hacsak nem tanult meg ő is valamit általam)

Ez persze most csak egy példa volt. De van pár "üvöltöző, gonosz ember", akinek tudok már hálás lenni. És te hogy vagy ezzel?

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a lapod Bori! A "gonosz ember" kifejezés szerintem kicsit problémas. Az üvöltözés egy pillanatnyi allapota ennek az embernek, aki talan ideges, frustralt, meg van a maga baja. A gonoszsag egy sulyos itélet, ami nem csak a pillanatnyi allapotat jellemzi ennek az embernek, hanem az egész lényét. Honnan tudjuk, hogy gonosz ez az ember? Abbol, hogy üvöltözik, csak az derul ki, hogy nem tudja fekezni magat (bar a helyzetet is figyelembe kellene venni, pl. ha most utottek el autoval a kisfiat, akkor talan teljesen jogosan uvoltozik), hogy kicsit bardolatlan es nem egy sikeres kommunikator. Valoszinuleg vannak mosolygo gonosz emberek es uvoltozo jok is, ha elfogadjuk, hogy van egyaltalan "gonsz ember" ami talan megdolt mint fogalom azota, hogy meg a Darth Vador-rol is kiderult, hogy a multbeli traumak tettek olyanna amilyen.

    puszi
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Helló! Így igaz, egyetértek. Talán nincs tisztán jó vagy rossz, hanem ezek keveréke, vagy egyszerűen csak SZÜKSÉGES. Ugyanakkor szándékosan választottam erőteljes példát, mert néha magam is belecsúszok egy olyan állapotba, amelyre ezeket a szavakat kitalálták. Megfigyeltem, hogy ha hagyom, elfogadom, hogy ilyen is van/vagyok (mondjuk az általad említett körülmények miatt)és megfigyelem, akkor könnyebben fülön tudom csípni és meg tudok tőle szabadulni.
    Újra elolvasva megértem, amit írtál, tényleg erős. De most már kint van:-)

    VálaszTörlés